Organizátor: Armorik, Túriel, KubaMrtvola, Sigmar, Mealtiner

Počet účastníků: 50-60

Délka akce: 4 dny po cca 12 hodinách

Typ hry, žánr: fantasy outdoor LARP typu svět

Slovní hodnocení:

Slovo úvodem: kdo máte rádi fantasy outdoor LARPy a nebyly jste na Svobodném přístavu tak plačte, tohle byla skvělá akce a ve svém žánru letošní špička.

Svobodný přístav je klasická outdoor fantasy hra se všemi svými výhodami i úskalími. Tenhle žánr asi nesedne každému, ale jak nám organizátoři ukázali, dá se uchopit velice dobře a má stále hodně co nabídnout. Navazuje volně na LARP Posel boží, úspěšně využívá toho co bylo na Poslu dobré i poučení z toho nepodařeného.

Svobodný přístav je městečko na odstrčeném ostrově, vzdáleném od centra Císařství. Hemží se námořníky, piráty, lehkými holkami, dobrodruhy a lumpy a vůbec podobnou verbeží, pro kterou není v císařství mnoho místa. Potkáte tu mafii-karbaníky, domorodce, různé potvory z hlouby pohřebišť i z moře, elementály všeho druhu, ale hlavně geniální a šílené nápady hráčů a rozsáhlý prostor pro jejich realizaci. Můžete se plavit po moři, prozkoumávat zapomenutá zákoutí ostrova, řešit místní politiku, užívat si v různých domech služeb jako je hospoda, vydělávat, chudnout, jít si za svými cíly nebo se nechat umlátit rozzuřeným davem. A mnoho dalšího.

Pro tuto hru si hráči tvořili vlastní originální postavy, za které se hlásili obvykle v posádkách, skupinách po 4-6. Svět má dvě rasy, lidi a krarky, člověko-kočky. Tvorba postavy je poměrně volná a organizátoři jsou ochotní diskutovat o vašich všemožných nápadech pokud alespoň přibližně zapadají do jejich světa. Komunikace nad tvorbou postav byla velice vstřícná, věcná a navíc orgové odpovídali včas. Kdo si tedy dokáže připravit postavu se kterou se alespoň část času zabaví jejími nápady a hraním, ten má vyhráno. Samozřejmě zábavu si musí člověk jako obvykle v tomto typu hry hledat a částečně tvořit sám, ale to je přeci jen specifikem žánru. Musím kladně ohodnotit, že na ostrově bylo hodně co dělat, vážně tu nebyla nouze zakopnout o zápletku, stačilo jen trochu chtít. Sami hráči pak tvořili zdařile hru ostatním. Samozřejmě kdo se v tomhle neumí pohybovat nebo se mu tvorba postavy moc nepovedla, mohl se nudit. Byly tu i jisté časové prostoje, které vás první den nudí a poslední jste rádi, že si můžete na nějakou chvíli odpočinout. Nebyly ale příliš dlouhé.

Hra fungovala plynule bez kixů, organizátoři byli většinu času k zastižení a s velkým odhodláním připravení komunikovat. CP byla zahraná pěkně jen jsou jisté rezervy v jejich kostýmech. To je ale vzhledem k rozsahu a náročnosti hry pro organizátory a CP pochopitelné. Hra měla dost rekvizit a některé byly i hezky provedené. V tomto ohledu jen houšť a větší kapky. Vždy je lepší, když záhadná schránka s prokletým pokladem není obálka ale truhlička nebo alespoň kartónový tubus a pasti nejsou lístečky ale systém provázků a pastiček. Hra se celkově snaží o maximální odbouráni virtuality což není jednoduché ale vidím tu mnoho úspěšných kroků tímto směrem. Pravidla jsou stručná, jednoduchá a jasná což hodnotím kladně. Klade to sice větší nároky na hráče ale to není chyba. Zázemí bylo velice dobré, většinu času fungovala hospoda a dalo se i objednat a dovézt jídlo. Tento LARP bych doporučila i nováčkům, pokud budou mít ve hře nějakého známého, který je bude směřovat a pomáhat jim hledat si zábavu.

Shrnutí: hru mohu doporučit hráčům, kteří se umí dobře bavit sami. Kdo čeká, že mu budou zápletky servírovány si moc neužije. Svobodný přístav nabízí velký prostor pro realizaci vlastních nápadů a interakce hráčů. Je to LARP s atmosférou a duší.

Autor recenze: Terka Marková