Název akce: Příběhy jara - Princův gambit

Organizátor: Roman „Gordhart“ Čech, Jindřich „Estanor“ Mašek, Matěj „Huan“ Sybr (Mad Fairy o.s)

Počet účastníků: 42 hráčů + asi 10 CP

Délka akce: 18 hodin + workshop

Typ hry, žánr: městský LARP

Slovní hodnocení:

Princův gambit je druhým LARPem ze série Příběhy jara. Vyskytují se zde dvě skupiny postav, Anorští a Legendy. Anorští jsou skřítci – uprchlíci ze svého domácího světa, kteří přichází do Prahy v tíživé situaci. Jejich domácí svět byl napaden Věcmi a jen nemnoha ze skřítků se podařilo uniknout. Přináší si do hry velké trauma, mnoho nejistot a navíc i svoje staré problémy. Legendy jsou skupinou zvláštních bytostí – převážně pražských legend, postav z historie města či z příběhů situovaných do Prahy. Jejich život je narušen podivnými událostmi vrcholícími příchodem skřítků a následným děním.

Ve hře je široký výběr předem pečlivě připravených postav. Při volbě postavy hráč může mimo její povahy sledovat i „co se tak asi bude s jeho postavou dít“ ve formě jednoduchých ukazatelů konfliktu, akce, epiky, vcítění a scénáře. Je tedy možné zahrát si jak jednoduché akční postavy plnící různé úkoly tak zahloubané snivé postavy žijící hlavně svým vnitřním životem. Problémem je do jisté míry to, že ne každý může dostat postavu, kterou si přál, protože pro provázanost postav je dost důležité, aby byly role obsazeny. Na druhou stranu takový výběr z postav umožňuje, aby každý měl v příběhu, dění a vztazích své místo. Hlavní linky děje jsou poměrně jednoduché a přehledné, vedlejší a osobní linie postav jsou za to velice početné a členité. Případným příštím hráčům doporučuju volit si role hodně pečlivě a pokud na ně nevyjde některá ze zvolených, hodně zvážit nabídky orgů, aby se nenechali nacpat do něčeho, co jim nesedne.

Hra se dosti liší za Anorské a Legendy. Legendy jsou všechny přímo zapojeny do řešení většiny velkých linií, ale za to asi mají měně těch menších a osobních. Anorští mají asi stejně velkých linek na více hráčů ale zase mnoho menších vlastních příběhů ke kterým se Legendy vůbec nedostanou. Z mého pohledu bylo podstatně lepší hrát za Legendy, které měly neustále plno práce a byly to postavy vesměs velmi hravé a snadno pochopitelné a tak je bylo jednodušší ztvárnit. Někteří Anorští si stěžovali, že zvláště s přihlédnutím na charakteristiky svých postav měli už záhy vyřešené osobní linky a minimální možnost zapojit se do těch ostatních a tak se poněkud nudili. Také hraní mnoha z Anorských bylo asi poměrně složité (to může být výzva i problém). Z pohledu hráče to vypadá, že bylo „prostě moc skřítků“. Těchto postav bylo ve hře kolem 25 a co dělat bylo spíš tak pro 15.

Samotný průběh hry byl hladký, informovanost, zázemí i komunikace s orgy a CP velice dobrá a také vybrané prostředí pro hru dobře doplňovalo její atmosféru (i když si myslím, že z Prahy by stále šlo „vytřískat víc“).

Na závěr shrnutí: hru jsem si velmi užila ale myslím, že to bylo dost dáno štěstím při rozdělování postav. Ta moje mi padla zcela na míru, takže jsem se vyžila jak v jejím hraní tak v řešení zápletek a situací i kouzelné atmosféře herního prostředí. Dojmy ostatních hráčů se asi mohou dost lišit. Hru mohu doporučit těm, kteří si umí poradit s připravenou rolí a zajímají je hluboké příběhy. Složité hádanky, prostor pro vlastní způsob řešení problémů nebo adrenalin tu potkáte ale spíš vzácně. Celkově hru hodnotím kladně a jsem velmi zvědavá na její pokračování.

Autor recenze: Terka Marková