Název akce: Přechod

Organizátor: Lucka Chlumská, Radka Kopáčková, Markéta Peterková, Štěpán Fučík

Počet účastníků: cca 20

Délka akce: workshop + 30 hodin hry prakticky v kuse

Typ hry, žánr: outdoor larp, postapo

Slovní hodnocení:

Tento originální LARP vychází ze stejnojmenné knihy Přechod od Justina Cronina. V prostředí poslední známé lidské osady – Poslední kolonie, žije už méně než 100 lidí různého věku. Život zde je hodně bojem o přežití, ale ještě více docela normálním bojem o osobní lidské štěstí.

V LARPu jste mohli potkat jak skvělé prostředí pro řešení osobních problémů postav, hádání, probírání starých křivd i nových přátelství a lásek tak i pro hledání řešení neutěšené situace kolonie. Hra se dost lišila pro postavy různého věku a povolání. Staří se hlavně pokušeli vést život v kolonii a mladí na druhou stranu byli stále 2 kroky před nimi s otázkou přežití. Potkali jste tu všechny možné problémy jaké si jen dokářete představit od generačních a sociálních rozdílů přes nemoci po staré závazky. Společným jmenovatelem pak bylo udržování či znovunalézání naděje.

Celkově hru hodnotím velice kladně. Postavy byly připraveny dobře, byly srozumitelné a logické. Každá měla ve hře poměrně hodně vzathů a možností něco řešit. Hra měla děj i spád. Pro některé postavy ale přes to vznikala hluchá místa daná hlavně postavením postav ve hře a omezenými možnosti toto postavení změnit. Dále na mě zapůsobilo skvělé obsazení rolí hráči. Težko říci, zda šlo o štěstí nebo o promyšlený úspěšný plán. Některé herecké výkony byly hodné zapamatování. Velice kladně hodnotím celkovou ponurou atmosféru, které velmi přidávalo jak prostředí tak i dobře vybraný termín akce.

Hra sedla hlavně hráčům, kteří mají rádi pečlivě propracované předepsané situace, méně akce, ale za to více komunikace, prožitků postav a atmosféry. Pokud bude hra znovu uvedena, vřele doporučuju!

Autor recenze: Terka Marková