Akce‎ > ‎

Chystané

Kyselá prdel V. - Kalich předků - jaro 2012

přidáno: 28. 7. 2011 10:31, autor: Jiří Zahradník   [ Aktualizováno 30. 10. 2011 1:10 uživatelem keret keret ]

Kyselá Prdel (KP) je menší outdoor fantasy larp pořádaný nedaleko Kutné Hory v malebných zříceninách hradu Sion. Jedná se o hru v postapokalyptickém fantasy světě, kde magie je zřídkavý jev a do popředí se derou technické vynálezy. Hra je určena aktivnějším hráčům, kteří rádi prozkoumávají herní okolí a procházejí víceúrovňové herní lokace. Lidé, kteří mají v oblibě politické pletichaření, si na své ovšem nepřijdou. Svět KP umožňuje zahrát i za méně časté rasy, jako je např. skřet nebo nemrtví.
 
Část Prologu:
Nedaleko tábora kdysi stály dva vysoké tzv. „stromy života“. Byly to výtvory Druidů, kteří okolní lesy tak urputně chránili. Bohužel temná magie si najde cestu do mnoha srdcí a jednoho rána se jeden strom našel vyvrácený z kořenů. Nikdy se přesně nezjistilo, kdo to udělal, ale tento čin zanechal na tomto místě silné následky.
To ale bylo před příchodem současných obyvatelů táboru. Celý strom se za tu dobu již stál součástí půdy a okolní přírody, ale veškerá síla, kterou do sebe kdysi vtáhl, se usadila v jeho kořenech. To způsobilo, že kořeny tu stále trčí ze země jako pařáty temné bytosti, jež se dere na povrch. Tato skutečnost má o to horší následky, že kořeny jsou stále částečně v zemi a proto do sebe pohlcuji veškeré temné síly z půdy i ty, co přitahuje druhý stále stojící strom.
Dlouhou dobu to nynější obyvatelé KP přehlíželi a neudělali s touto skutečností nic. Teď již pociťují tyto následky až moc dobře, protože nedaleko otevřený temný portál umožňuje průchod mnoha zvláštních tvorů do tohoto světa, ať již přicházejí odkudkoli.

Larpově divadelní večer 2

přidáno: 4. 6. 2011 10:49, autor: Jakub Balhar   [ aktualizováno 17. 6. 2011 11:50 ]

Hra: Růže na kolejích 

Koncept LDV II:

Druhý larpově divadelní večer bude připraven s důrazem na zkušenosti, které jsme si odnesli z prvního. Večer je připraven pro 18 hrajících a až 37 diváků do zaplnění kapacity divadla. Každý hrající bude hrát ve dvou scénách. Celkem bude připraveno 12 scén, ne v každé však vystupují všichni. V Některých scénách se počítá i s aktivním zapojením diváků. Jako na předešlém divadelním večeru, každý včetně herců si vybere z možných postav a dostane její průvodku, která obsahuje „historii“ postavy a popis jejích scén, který vás provede jejím příběhem. Velkým rozdílem bude nově to, že si hrající na začátku vyberou ze dvojic scén, v kterých chtějí hrát. Scény nebudou popsány, ale bude k nim dána škála obtížnosti (1-5) a hlavní emoce, výraz nebo myšlenka, která scénu vystihuje. Hlediště bude rozdělené na 2 části – pro diváky a pro hrající. Pro hrající budou vymezeny první dvě nebo tři řady. Každý bude mít označeno papírkem podle scén a postavy, kde sedí. Tímto systémem se minimalizují průtahy mezi scénami. Všichni hrající budou mít začátek divadla o hodinu dřív, která bude věnována nezbytným přípravám. Na začátku LDV bude opět krátký program, pro rozproudění a zapojení všech.

Příběh:

Růže na kolejích je příběh, který nás přivede do Prahy v pohnutém roce 1939. Je o lásce a přátelství, které se zoufale snaží vzdorovat okolním událostem. Hlavní postavy se budou několikrát muset rozhodnout kterým směrem se vydat a samozřejmě budou muset nést za své činy odpovědnost.

Celý příběh je poměrně náročný a těžký. Jde o silné, vypjaté drama na pozadí skutečných událostí. Prvky komedie a odlehčené scény zde nenajdete, a proto prosím citlivější povahy, ať zváží svojí účast zvláště jako hrajícího. Na druhou stranu si odnesete nevšední zážitek a na vždy si zapamatujete výrazné události roku 1939. Hrající si projdou velmi živě celým příběhem a kromě zážitků ze hry jiných si odnesou vlastní zkušenosti z vyjádření na jevišti a celkově divadelního projevu.

INFO: Přihlašování na larpově-divadelní večer 2 je mimo standardní program PIVKa a platí se zvlášť. Cena: zatím 75-100 korun, odvíjí se od ceny divadla a rekvizit. Konečná cena bude upřesněna snad co nejdříve. ….. Není to moc? Zdaleka není a drtivá většina jde na pronájem a rekvizity (případně tisk). Odměnou pro organizátory je v konečném součtu to, že nemusí platit do divadla vstupné. Zároveň bych rád zmínil známou frázi: LDV pro vás bude mít rozhodně větší přínos než 4 piva případně jedna a půl krabičky cigaret.

IT

přidáno: 4. 6. 2011 10:47, autor: Jakub Balhar   [ aktualizováno 16. 6. 2011 9:51 ]

Píše se rok 2030. První zatím poměrně nedokonalé formy umělé inteligence jsou zaváděny do běžného provozu. Jedním z pionýrů tohoto procesu je světoznámá firma zabývající se biotransformacemi BioTechnology, a.s. se sídlem v Rakovníku. Firma či spíše korporace je mezinárodní gigant ve vývoji a distribuci léčiv, zdravotnických potřeb a inovativních biotechnologií ve farmacii. Firma Biotechnology je jednou z mála firem, které si mohli dovolit do UI investovat. Celý gigantický komplex budov je ovládán jednou z prvních verzí těchto inteligentních superpočítačů. Jeho použitím by se měl mnohonásobně zvýšit výzkumný potenciál. Pracovníci v komplexu tomuto počítači dali familiérní název Amálka.

Jen u tak výjimečné příležitosti jako je provoz Amálky umožňuje firma Biotech přístup do jiných prostor, než jsou administrativní části. Pro firmu je to neuvěřitelně silná mediální zbraň, která firmě zvyšuje obraty.

Nikdo si nikdy nedovedl představit, jak by v Rakovnickém komplexu vypadala havárie. Nikdo si neuměl představit, jak by na tuto mimořádnost zareagovala Amálka. Nikdo si neuměl představit, jak by se zachovala v krizové situaci.

Až do teď

Cesta

přidáno: 4. 6. 2011 10:45, autor: Jakub Balhar   [ aktualizováno 16. 6. 2011 9:51 ]

Larp Cesta je svým žánrem ukázkou situačního larpu. Co na vás čeká, vám chceme prozradit pouze rámcově. Zbytek se dozvíte přímo před samotnou hrou. Proč? To se nechte překvapit.

V larpu se přesuneme do fiktivního dystopického světa. Cesta se dostane do myšlení člověka, který žije v diktatuře a byl uvězněn v koncentračním táboře. Cesta je svoboda, cesta je rozum, cesta je mír.

Larp se odehrává na hranici dvou států. Není důležité, jaké státy to jsou. Daleko důležitější je, že v jednom z nich vládne tvrdá diktatura. Říkejme mu třeba Stát. Oba státy svoji hranici střeží. Ne, nechystají se spolu válčit. Důvod je prostý. Jen tehdy, když lidé nezjistí, že se jinde žije lépe, budou spokojení. A druhý stát rozhodně nestojí o vlnu uprchlíků a kdovíjakých existencí, které se nedokážou vyrovnat s režimem. A tak přes hranici nesmí projít ani noha. Hlídači, psi a samopaly, to je způsob ochrany proti cizincům.

Na dohled od hranice vystavil Stát pracovní tábor, jako vhodnou záminku pro dostatečnou militarizaci oblasti. Tábor je plný těch nejhorších zločinců a to je ještě větší motivace pro úplně neprostupnou hranici.

A jak to vlastně ve Státě vypadá. Stát je izolovaný od okolního světa a má pouze jednu hranici s jedním sousedem. Sem tam se ozývají hlasy organizací za lidská práva a snaží se dokázat, že Stát porušuje všechny mezinárodní dohody a úmluvy. Nikdo nemá právo na opuštění Státu, pokud není rozhodnuto jinak. Pro obyčejné obyvatele jsou veškeré dostupné informační zdroje cenzurovány. Vlastně nikdo už pořádně neví, jak to jinde vypadá a jestli je to tam opravdu tak úžasné. Občas se někde ukáže člověk, který má zaručené informace „z venku“. Ale jde mu věřit? Navíc už jen bavit se s takovým člověkem může být cesta do tábora...

Bodlák

přidáno: 4. 6. 2011 10:44, autor: Jakub Balhar   [ aktualizováno 16. 6. 2011 9:51 ]

Bodlák je komorním larpem. Hra se snaží pracovat jak s lidskými emocemi, tak s uměleckými prvky, přičemž prvkem nejvýraznějším je jednoznačně absurdnost. Ta se projevuje především v neurčenosti prostředí ani času, kdy se děj odehrává, ale objevuje se také v některých událostech během hry.

Něco málo k ději:

Dvě významné rodiny ze sousedících vesnic hodlají spojit svou moc skrz sňatek svých dětí. Nebo to tak alespoň má navenek vypadat. Pod povrchem bublá mnoho skrytých nenávistí a historických křivd, které mohou chystanou svatbu zhatit. V rámci Bodláku bude probíhat předsvatební hostina, které se budou účastnit členové obou rodin a některé další významné postavy obou vesnic.

Vaše jednání v průběhu hry rozhodne o tom, zda ke svatbě nakonec dojde, a pokud ano, kdo si vlastně bude brát koho.

V rolích se potkáte s láskou, stejně jako nenávistí. Spácháte zločin nebo se stanete jeho obětí nebo obojí zároveň. Možná, že se budete i bát věcí, které se budou odehrávat. Budete se potkávat s netolerancí k odchylkám stejně jako s upřímnou snahou pomoci.

1-5 of 5